-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:14828 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

آيا برادران و خواهران فرزند رضاعي با فرزندان مادر رضاعي محرم هستند
اگر زني بچهاي را با شرايطي كه بعدا ذكر ميشود شير دهد آن بچه يا بچه

هايي كه از آن زن به دنيا آمدهاند يا به دنيا ميآيند محرم ميشود و نيز آن بچه يا

بچههاي شوهر آن زن كه شير مال اوست هر چه پايين روند (مثل نوه) محرم

ميشود. بنابر اين هر كدام از بچههاي پدر شما از زن عموي شما شير خوردهاند

فقط همان بچهها به فرزندان عموي شما محرم هستند و نيز هر كدام از بچههاي

عموي شما كه از مادرتان شير خوردهاند، تنها همان فرزند به فرزندان مادر و پدر

شما محرمند و بقيه فرزندان پدر و مادر شما و فرزندان عموي شما كه از مادر

شما و زن عموي تان شير نخوردهاند به يكديگر محرم نيستند. به عبارت ديگر:

آن فردي كه شير خورده به تمام فرزندان شير دهنده محرم ميشود و نميتواند با

آنان ازدواج كند. به عبارت روشنتر بقيه خواهر و برادرهاي اين فرد شير خورده

با فرزندان شير دهنده محرم نيستند و ميتوانند با هم ازدواج نمايند. و اما شرايط

شير دادن كه علت محرم شدن است: 1. بچه شير زن زنده را بخورد. پس شير زن

مرده علت محرميت نميشود; 2. شير آن زن از حرام نباشد. پس اگر شير بچهاي

كه از زنا بدنيا آمده به بچه ديگر بدهند بچه به كسي محرم نميشود; 3. شير از

ولادت باشد، بنابر اين اگر پستان بدون تولد فرزندي شير پيدا كند سبب محرميت

نيست; 4. بچه شير را از پستان بمكد. پسر اگر شير را در گلوي او بريزند نتيجه

ندارد; 5. شير خالص و با چيز ديگر مخلوط نباشد; 6. شير از يك شوهر باشد

پس اگر زن شير دهي را طلاق دهند، بعد شوهر ديگري كند و از او آبستن شود و

تا موقع زاييدن شيري كه از شوهر اول داشته باقي بماند. مثلا هشت دفعه از

شوهر اول وهفت مرتبه از شوهر دوم بچه را شير دهد آن بچه به كسي محرم

نميشود. 7. بواسطه مرض بچه شير را قي نكند و اگر قيكند بنابر احتياط واجب

كساني كه بواسطه شير خوردن به بچه محرم ميشوند نبايد با او ازدواج كنند و

نگاه محرمانه هم به او ننمايند; 8. پانزده مرتبه يا يك شبانه روز كامل غذا يا شير

كسي ديگر را نخورد; ولي اگر كمي غذا بخورد كه نگويند در بين شير دادن غذا

خورده اشكال ندارد همچنين 15 مرتبه شير بايد از يك زن بخورد و در بين پانزده

مرتبه شير زن ديگر را نخورد. پس اگر ده بار شير بخورد بنابر احتياط واجب

شرايط بايد رعايت شود; 9. 2 سال بچه تمام نشده باشد; پس اگر پيش از 2 سال

هشت مرتبه و بعد از 2 سال هفت مرتبه شير بخورد به كسي محرم نميشود; ولي

چنانچه از موقع زاييدن زن شيرده 2 سال گذشته باشد و بچهاي را شير دهد

احتياط واجب در ترك ازدواج وترك معامله محرميت است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.